poniedziałek, 12 listopada 2012

Naleśniki

Jeśli chcesz zjeść coś smacznego, naleśnik to zawsze dobry pomysł na śniadanie, obiad czy kolację. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego albo chcesz zrobić frajdę dziecku, usmaż naleśniki. Naleśniki obok frytek i paluszków rybnych to ulubione dziecięce posiłki. Dodatkowo ich plusem jest tempo przygotowania. 15 minut i obiad gotowy. Ja na 10 naleśników potrzebowałam:

2 jajka
1 szklanka mleka
1 szklanka wody gazowanej
2 szklanki mąki pszennej(dodałam ze 3-4 łyżki razowej)
Szczypta soli
Olej

Jajka roztrzepałam i stopniowo na przemian dolewałam mleka i dosypywałam mąki. Potem na przemian dosypywałam mąki i dolewałam wody gazowanej. Woda gazowana sprawi, że naleśniki będą pulchniejsze i nie będzie już potrzeby dodawać sody czy proszku do pieczenia. Na koniec do ciasta wlałam trochę oleju. Dzięki temu potem już tylko raz na początku smażenia posmarowałam naoliwionym pędzelkiem patelnię i nie musiałam wlewać na nią więcej tłuszczu. Naleśniki smażyłam na specjalnej "patelni naleśnikowej". Jeśli często je smażymy warto w taką patelnię zainwestować. Naleśniki smażymy krótko na sporym ogniu z obu stron. Do środka możemy dać cokolwiek lubimy: twarożek, dżem, owoce, czekoladę. Ja dodałam konfitury jabłkowe z tego przepisu.

Potem odsmażyłam naleśniki, bo takie są najlepsze - odsmażane na maśle i posypałam je po wierzchu mieszanką cukru pudru i cynamonu. Mhmmm....



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz