wtorek, 13 listopada 2012

Banany w cieście

Przepis skradziony :)) Bardzo mi to zasmakowało więc podpatrzyłam u kogoś, jak robi i perfidnie ściągnęłam. Kto nie ma ochoty na pyszny deser po sutym obiadku? Ja zawsze mam ochotę na coś słodkiego. Jednak uprzedzam, że ten deser jest bardzo sycący. Będziemy potrzebowali:

300 g mąki pszennej
200 g masła
100 g cukru pudru
2 żółtka
4 dojrzałe banany
Gorzka czekolada
Śmietana kremówka

Mąkę przesiać, wsypać cukier puder i włożyć zimne masło. Posiekać nożem. Dodać żółtka. Szybko zagnieść ciasto i włożyć na godzinę do lodówki. Teraz mamy godzinę dla siebie. Możemy obejrzeć serial lub pomalować paznokcie :)
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni na pieczenie góra/dół. Ciasto wyjmujemy z lodówki, dzielimy na 4 części. Każdą z części musimy rozwałkować dość cienko, ale bez przesady, tak by ciasto nam się nie rozwaliło. Wałkując pamiętajmy, że chcemy uzyskać kształt elipsy. W nasze rozwałkowane ciasto zawijamy banany, robimy to dokładnie dociskając ciasto z każdej strony. Banany pieczemy około 30-35 minut. Zaglądajmy by nam się za mocno nie przyrumieniły. Być może w Waszym piekarniku będą potrzebowały więcej czasu.
W międzyczasie przygotowujemy czekoladę do polania bananów. Rozpuszczamy 1 tabliczkę czekolady w kąpieli wodnej. Jeśli uznamy, że jest za gęsta do polania bananów możemy dolać trochę śmietany kremówki. Możemy też ubić śmietanę i udekorować nią banany oprócz sosu czekoladowego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz