sobota, 10 listopada 2012

Konfitura jabłkowa

"An apple a day keeps the doctor away" mówi angielskie przysłowie. Dlatego jedzmy jabłka szczególnie, że mamy duży wybór różnych odmian. Są to smaczne i niedrogie owoce. Jedzmy jabłka na surowo. Jedzmy ich przetwory - kompoty, dżemy, konfitury czy też ocet jabłkowy. Ja podam dziś prosty przepis na konfiturę jabłkową idealną do szarlotki, do ryżu, do naleśników itp. Ja miałam około:

4 kg jabłek
1/2 szklanki cukru
1 szklanka wody

Jabłka umyłam, obrałam, podzieliłam na ćwiartki i wydrążyłam gniazda nasienne. Następnie pokroiłam je w talarki. Nie muszą być równe. Możesz to zrobić byle jak :) Na dno garnka wlej szklankę wody i wsyp jabłka. Duś je do miękkości od czasu do czasu mieszając, by uzyskać ładną pulpę. Być może wolisz,aby jabłka całkowicie się rozpadły albo chcesz, by kawałki jabłek były wyczuwalne. Zrób według własnych upodobań. Pod koniec gotowania wsyp cukier. Zajmij się słoikami. Muszą być gorące dlatego wyparz je zanim przełożysz do nich jabłka. To samo zrób z pokrywkami. Napełnij słoiki konfiturą i zakręć. Teraz musisz je zawekować. Dno garnka wyłóż ściereczką, postaw na niej słoiki i zalej wodą do 2/3 ich wysokości. Gotuj pod przykryciem na małym ogniu przez jakieś 15-20 minut. Słoiki wyjmij i postaw do góry dnem aż ostygną.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz