poniedziałek, 12 listopada 2012

Karkówka z ziemniakami i kapustą

To danie dodałam do kategorii jednogarnkowych choć powinno być może w kategorii jednoblaszkowych, bo robi się je na blasze. Jak zwał, tak zwał. W każdym razie w czasie pieczenia brudzimy tylko jedno naczynie. Tak przyrządzoną karkówkę uwielbia mój mąż i zawsze prosi, by było dużo kiszonej kapusty :) Możemy to podać na obiad. Niektórzy mogą to danie uznać za zbyt ciężkie na kolację. Dla 4 osób potrzebujemy:

600 g karkówki
10-12 ziemniaków
600 g kapusty kiszonej
Olej
Majeranek
Kminek
Sól
Pieprz

W zależności od tego jakie mamy ziemniaki, albo je obieramy, albo nie. Moje były młode, miały ładną i cienką skórkę, więc je tylko umyłam i osuszyłam papierowym ręcznikiem. Potem pokroiłam na grube plastry. Można też kartofle pokroić w łódeczki.  Następnie skrapiamy je olejem i doprawiamy solą, pieprzem i majerankiem.
Karkówkę podzieliłam na 12 małych kawałków, lekko zbiłam i przyprawiłam tak jak ziemniaki. Do kapusty wlałam trochę oleju, by nie paliła się w czasie pieczenia i doprawiłam ją kminkiem.
Rozgrzałam piecyk do 200 stopni. Natłuściłam blaszkę. Wszystkie składniki rozłożyłam równomiernie - ziemniaki, kawałki karkówki, kupki kapusty kiszonej - na przemian. Piekłam około 40 minut. W czasie pieczenia trzeba zaglądać do piekarnika i pilnować szczególnie kapusty, bo lubi się przypalać, dlatego należy czasem w niej pomieszać widelcem :)) Bardzo dobre, proste i typowo męskie danie. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz