czwartek, 15 listopada 2012

Chilli con carne

Jest to danie kuchni meksykańskiej, która opiera się głównie na kukurydzy i strączkowych oraz na wielu odmianach papryki i chili. Kuchnia meksykańska jest różnorodna i bogata, i tak jak każda kuchnia ma kilka dań sztandarowych znanych na całym świecie. Jednym z nich jest chilli con carne. Nazwa pochodzi z języka hiszpańskiego, w którym "Chile con carne" oznacza "Papryki z mięsem". Potrawa ta(jak wszystkie meksykańskie) jest pełna przypraw i szalenie aromatyczna. Ja użyłam:

500 g mielonej wołowiny
2 cebule
1 papryka
500 ml przecieru pomidorowego
Pół puszki czerwonej fasoli
Pół puszki kukurydzy
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka chilli
1 łyżeczka kuminu
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki oregano
2 łyżeczki cukru
Sól
Kolorowy pieprz
Bulion wołowy
Olej

Najpierw usmażyłam mięso. Na drugiej patelni rozgrzałam olej i zeszkliłam na niej posiekaną cebulę z czosnkiem, papryką i przyprawami - kuminem, oregano, chilli i cynamonem. Po minucie dolałam przecieru pomidorowego i trochę posłodziłam sos. Dodajemy do niego przesmażone mięso. W razie potrzeby dolewamy wody. Doprawiamy liściem laurowym, solą i najlepiej świeżo mielonym pieprzem. Możemy dodać do smaku 1-2 kostki bulionu wołowego. Przykrywamy i gotujemy około 20 minut od czasu do czasu mieszając. Pod koniec wrzucamy fasolę i kukurydzę i dusimy jeszcze kilka minut. Chili con carne można jeść z ryżem, tortillą, nachosami., pszennym pieczywem.. ja lubię z kaszą jęczmienną. Na wierzch sosu możemy dodać łyżkę kwaśnej śmietany.



2 komentarze: