środa, 31 października 2012

Placki ziemniaczane

Naszło mnie na placki. Macie ochotę? Ja na placki mam ochotę prawie zawsze :) Uwielbiam takie starte na tarce o dużych oczkach. Oprócz ziemniaków lubię jeszcze dodać coś zielonego - cukinię, szczypiorek, ewentualnie natkę pietruszki. Potrzebujemy:

1 kg ziemniaków
1 cukinia
2 cebule
2 jajka
Pieprz
Sól
Majeranek
Szczypiorek lub natka pietruszki
Mąka
Olej

Ziemniaki obieramy i ścieramy na tarce uważając na palce. Cukinii nie musimy obierać. Ścieramy ją tak samo jak ziemniaki. Cebulkę drobno kroimy w kosteczkę i dodajemy do ziemniaków i cukinii. Wbijamy jajka. Siekamy szczypiorek lub pietruszkę. Doprawiamy solą, pieprzem i majerankiem. Mieszamy. Dosypujemy trochę mąki. Tyle, by łatwo nam się formowało i smażyło placki - nie za dużo, najwyżej 2-3 łyżki. Placki smażymy na dobrze rozgrzanym tłuszczu z obu stron na złoty kolor. Mój mąż lubi placki z cukrem a ja z sosem czosnkowym na bazie jogurtu. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz