wtorek, 30 października 2012

Peronówka

Kto z nas nie zna sałatki jarzynowej z majonezem. Jest ona nieodzowną częścią wszystkich rodzinnych imprez. Zmienia się moda, zmienia się świat wokół nas, ale sałatka jarzynowa jest wieczna ;) Każdy przyrządza ją trochę inaczej, wymieniając niektóre składniki, ale główny trzon pozostaje ten sam. Ja do swojej użyłam:

4 marchewki
1 pietruszka
Kawałek selera
5 ziemniaków
4 jajka
Część pora
2 jabłka
5 sporych ogórków konserwowych
Pół puszki czerwonej fasoli
Pół puszki kukurydzy
Majonez
Pieprz
Sól

Najlepiej sałatkę jarzynową zaplanować wtedy, gdy gotujemy jakąś zupę i po prostu wrzucić przy okazji więcej warzyw. Ja gotowałam akurat pomidorówkę, więc wrzuciłam więcej marchewek, pietruszkę i seler. Osobno ugotowałam ziemniaki, osobno jajka. Gdy wszystko przestygło, pokroiłam składniki w kosteczkę. Pokroiłam też ogórki i jabłka. Szczególnie drobno trzeba pokroić pora. Możemy go wymienić na cebulę, ale z mojego doświadczenia sałatka dłużej zachowuje świeżość z porem. Dodajemy kukurydzę i fasolę. Doprawiamy sałatkę majonezem, solą i świeżo mielonym pieprzem. Niektórzy dodatkowo przyprawiają sałatkę musztardą, ale wtedy szybko puszcza ona wodę. Ja lubię jak sałatka jest dość pikantna i lekko kwaskowata, dlatego daje sporo pieprzu i ogórków. Smacznego :)))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz