sobota, 14 maja 2016

Zupa z zielonej soczewicy

A teraz zdrowa, pożywna i gęsta zupka. Jak mówi stare, polskie przysłowie: "Gość w dom, woda do zupy". Dla mnie każda pora roku jest na nią dobra. Podobno jeśli chce się zachować szczupłą sylwetkę trzeba jak najczęściej spożywać zupy. Dodatkowo zawierają one dużo składników odżywczych, rozgrzewają i są fajnym sposobem na przemycenie warzyw do naszej diety. Od czego więc zaczynamy? Do garnka wlewamy wodę. Poza tym będziemy potrzebować:

3 spore uda z kurczaka
3 ziemniaki
3 marchewki
1 pietruszka
Kawałek selera korzeniowego
Łodyga selera naciowego z listkami
Pół pora
200 g zielonej soczewicy
Przyprawy
Sól
Maggi
Koncentrat pomidorowy(opcjonalnie)

Najpierw należy opłukać mięso i gotować około 30-40 minut z przyprawami(liść laurowy, ziele angielskie), solą i łodygą selera. Na opakowaniu soczewicy powinno być napisane ile czasu należy ją gotować. Na mojej było napisane, że około 40 minut więc wsypałam ją w miarę wcześnie. Wszystkie warzywa i ziemniaki pokroiłam w kostkę i wrzucałam stopniowo. Najwięcej czasu potrzebuje marchew, pietruszka i seler, potem ziemniaki a na koniec por. Potem należy wyjąć kawałki kurczaka, obrać je ze skóry i kostek a mięsko wrzucić z powrotem do zupy. Możemy wyłowić też łodygę selera. Jeśli lubimy kwaśniejszą zupkę możemy ją doprawić koncentratem pomidorowym.


Po dodaniu pomidorków: 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz