środa, 25 maja 2016

Jaglane bounty

Kasza jaglana jest ostatnio bardzo modna. Jest smaczną i wdzięczną bazą do wielu dań, zarówno słodkich jak i słonych. Postanowiłam zrobić z niej batoniki kokosowe. Do naszych bounty potrzebujemy:

1 szklanka suchej kaszy jaglanej
Kilka łyżek cukru lub ksylitolu
200 g wiórków kokosowych
1 puszka mleka kokosowego  (niecałe 400 ml)
100 g płatków migdałowych
2 tabliczki czekolady gorzkiej lub mlecznej

Kaszę gotujemy wg wskazówek na opakowaniu pamiętając by wcześniej ją przepłukać na sitku. Ja płuczę kaszę zimną a następnie gorącą wodą.
Płatki migdałowe należy wcześniej rozdrobnić.
Do ciepłej kaszy dodajemy cukier, ponad pół puszki mleka kokosowego, wiórki (zostawiamy trochę do posypania) i płatki migdałowe. Ja dodałam 4 łyżki cukru, ale przyznam, że jak na mój gust było to za mało słodkie więc spróbujcie 8 albo i więcej. Najlepiej posmakować i ocenić samemu. Naszą masę wykładamy na formę z papierem do pieczenia i wyrównujemy. Gdy wystygnie wstawiamy do lodówki.
Przygotowujemy polewę. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej łącząc ją z mlekiem kokosowym. Musimy wyczuć, by polewa nie była za rzadka. Polewamy lub smarujemy nią naszą jaglano-kokosową masę i posypujemy wiórkami. Gdy wszystko schłodzi się w lodówce możemy kroić i wcinać.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz