czwartek, 17 grudnia 2015

Makowiec z jabłkami

Przepis ściągnięty i trochę przeze mnie zmodyfikowany :) Pyszne, słodkie, wilgotne, aromatyczne, makowe ciasto. Potrzebujemy do niego:

400 g maku
5-6 jabłek
8 jaj
200 g masła
1,5 szklanki cukru
6 łyżek kaszy manny
4 łyżki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
Olejek migdałowy bądź rumowy
Suszone owoce (sporo - u mnie miseczka)
Skórka pomarańczowa (ja dałam 100 g)
2 gotowe polewy czekoladowe firmy gellwe

Owoce suszone (u mnie morele, żurawina, rodzynki) zalej gorącą wodą, a po pewnym czasie odcedź. Większe owoce pokrój. Jabłka zetrzyj na tarce o dużych oczkach.
Masło miksuj z cukrem i stopniowo dodawaj żółtka. Potem dodawaj po trochu jabłek i maku dalej miksując. Następnie dodaj suche składniki  (mąka, kasza, proszek do pieczenia) i olejek i cały czas ucieraj mikserem. Na sam koniec dodaj owoce suszone, skórkę pomarańczową i dobrze ubitą pianę z białek i delikatnie zamieszaj. Ja piekłam ciasto w dużej prostokątnej formie (dużo go wyszło). Włożyłam ciasto do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Piekłam bez termoobiegu przez 1 h i 15 min. Po 45 minutach zmniejszyłam temperaturę do 150 stopni. Kontroluj ciasto, by się nie spaliło. Gdy ostygnie polej je polewą czekoladową. Smacznego!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz