piątek, 11 grudnia 2015

Ciasto marchewkowe

Zapragnęłam upiec ciasto marchewkowe z orzechami pachnące cynamonem, goździkami i innymi dobrociami naszpikowane... Polecam, bo wyszło znakomite. Potrzebujemy:

3-4 starte marchewki
1, 5 szklanki mąki
4 jajka
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
Przyprawa do piernika
Cukier waniliowy
1 szklanka orzechów włoskich
Pół łyżeczki soli

A na krem:

200 g białej czekolady
300 g białego twarożku typu philadelphia

Marchewkę ścieramy na tarce, ja starłam ją na dużych oczkach. Orzechy włożyłam do siatki i dobrze rozdrobniłam tłuczkiem do mięsa :)
Jajka z cukrem pudrem i cukrem waniliowym dobrze ubijamy, dolewamy olej a następnie dodajemy stopniowo cały czas miksując pozostałe suche składniki, które uprzednio razem mieszamy (mąka, soda, proszek, sól, przyprawa do piernika). Na koniec dodajemy marchewkę oraz orzechy i mieszamy ciasto.
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy około 50 minut. Gdy ciasto przestygnie możemy je przekroić i przełożyć kremem.
Krem zrobiłam z białej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej, do której (gdy ostygła) dodałam serek dobrze mieszając na gładką masę. Połowę kremu dodałam do środka, a drugą połowę na wierzch ciasta.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz