piątek, 4 grudnia 2015

Ciasto z kaszy manny

To jedno z najprostszych ciast jakie w życiu robiłam i jedno z najsmaczniejszych jakie jadłam. Ciasto bez pieczenia więc nie może się nie udać! Potrzebujemy:

2 paczki herbatników (500 g)
1 litr mleka
1 masło (200 g)
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
Kakao (sporo)
Rodzynki
1,5 szklanki kaszy manny

Na polewę:

1/2 masła (100 g)
4 łyżki cukru pudru
Kakao (na oko)
Wiórki kokosowe

Dużą blachę wykładamy herbatnikami. Ja użyłam herbatników z Biedronki. Nazywają się Bonitki. Kupiłam paczkę kakaowych i paczkę pełnoziarnistych.
W garnku musimy zagotować mleko razem z masłem, cukrem, cukrem waniliowym i kakao. Teraz możemy wrzucić też rodzynki jeśli chcemy. Gdy masło i cukier się rozpuści, mleko będzie gorące pomału dosypujemy kaszę cały czas mieszając. Ja używam do tego celu trzepaczki do mieszania i ubijania bo zapobiega powstawaniu grudek. Połowę gęstej kaszowatej masy wylewamy ma herbatniki wygładzając łyżką. Układamy kolejną warstwę ciastek. Wylewamy drugą połowę kaszy. Znowu układamy herbatniki.
Przygotowujemy polewę, która jest wręcz banalna. Rozpuszczamy wszystkie składniki w rondelku mieszając cały czas aż uzyskamy gładką polewę, którą wylewamy na ostatnią warstwę ciastek. Posypujemy ciasto wiórkami i wstawiamy na kilka godzin do lodówki. Smacznego!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz