poniedziałek, 20 lipca 2015

Ciasto makowe

Przepis na to ciasto mam od pewnej starszej pani, która nie widzi od urodzenia, a mimo to piecze wyśmienite ciasta. Niezbędna jest do niego waga kuchenna, bo ilości składników są precyzyjne. Potrzebujemy:

21 dag masła
17 dag cukru pudru
8 żółtek
27 dag maku
11 dag mielonych orzechów laskowych
8 białek
10 dag cukru
1 słoik dżemu z czarnej porzeczki

Masło musi być ciepłe, a nie z lodówki. Miksujemy je z cukrem pudrem i stopniowo dodajemy żółtka. Następnie dodajemy mak i zmielone orzechy. Na koniec ubijamy białka z cukrem i dodajemy do masy. Delikatnie mieszamy. Ja dodałam jeszcze sporo skórki pomarańczowej i przyznam, że bardzo mi ten smak odpowiadał. Piekarnik rozgrzewamy do 180-200 stopni i pieczemy 40-50 minut. Ja piekłam moje ciasto na papierze do pieczenia. Najlepiej piec placek na okrągłej blaszce. Potem gdy ostygnie możemy przełożyć go kwaśnym dżemem. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz