sobota, 19 stycznia 2013

Krupnik

Jest tak zimno, że masakra. Nie wiem, jak Wy, ale ja fatalnie znoszę taką pogodę. Zimą muszę mieć talerz gorącej zupy np krupniku z mięsnymi gałkami.... Pycha! To bardzo prosta, rozgrzewająca zupka do przyrządzenia której będziemy potrzebować:

2 litry wody
3-4 marchewki
2 pietruszki
Kawałek selera
1/2 kg mięsa mielonego
2 jajka
Bułka tarta
Kawałek pora lub 1 cebula
2-3 kostki rosołowe
10 łyżek kaszy jęczmiennej
Mąka
Olej
Sól
Pieprz
Liście laurowe
Ziele angielskie
Natka pietruszki

Ja warzywa starłam na tarce(duże oczka). Generalnie lubię krojone warzywa w zupie, ale czasem mam taki kaprys, żeby były tarte :) Por lub cebulę kroimy w kostkę i smażymy na oleju, a gdy przestygnie łączymy z mięsem, wbijamy jajka, solimy i pieprzymy. Dodajemy bułkę tartą by scalić masę i lepimy gałeczki. Mi z 1/2 kg mięsa wyszło 14 klopsików, które obtoczyłam w mące i usmażyłam na oleju(można je wrzucić od razu do wywaru bez smażenia). Do garnka z wodą wrzucamy warzywa, liście laurowe, ziele angielskie, doprawiamy solą, pieprzem i kostkami rosołowymi. Gdy wywar się zagotuje wsypujemy kaszę jęczmienną i wrzucamy gałki mięsne. Po około 20 minutach wrzucamy posiekaną natkę i gotujemy jeszcze chwilę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz