wtorek, 1 stycznia 2013

Domowy sos barbecue (bbq)

Uwielbiam sosy, szczególnie do mięs i ryb. Bardzo wzbogacają i urozmaicają smak potraw. Przyrządzam je automatycznie, bez zastanowienia. Dopiero dzisiaj przyszło mi do głowy, żeby zrobić osobny dział na moim blogu poświęcony sosom i dressingom. Sos bbq jest znamy i lubiany szczególnie do grilla. Przeważnie kupujemy gotowe sosy, ale mają one często przerażający skład i mnóstwo niepotrzebnych nikomu składników. Ja grillowałam dziś na obiad kawałki kurczaka a wcześniej rano przygotowałam sobie sos bbq. Wyszło mi sporo więc zawekowałam go w 3 malutkich słoiczkach po koncentracie pomidorowym. Ten sos jest bardzo intensywny więc nie potrzeba go wiele. Postoi mi dość długo w lodówce i nie będę się musiała następnym razem martwić się, czym zamarynować moje mięsko. Bo ten sos nadaje się zarówno do marynowania jak i do spożywania z już upieczonym/usmażonym/ugrillowanym mięsem. Smakuje zimny i ciepły. Potrzebujemy:

1-2 cebule
3 ząbki czosnku
1 łyżka płynnego miodu lub 3-4 łyżki brązowego cukru
1 szklanka ketchupu
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka suszonego chili
2 łyżki maggi lub sosu sojowego
1/2 łyżeczki musztardy dijon
Olej

Cebulę i czosnek drobno siekamy i dobrze podsmażamy. Dodajemy miód, ketchup i pozostałe składniki poza musztardą. Możemy podlać ciut wodą. Mieszamy, żeby sos nam się nie przypalił. Robi się go naprawdę szybko. Wyłączamy ogień i wtedy dodajemy musztardę. Mieszamy i zamykamy w słoiczek. Nie musimy wekować jeśli w miarę szybko go zużyjemy - np w ciągu tygodnia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz