sobota, 22 lutego 2014

Cebularze

Proponuję bardzo smakowite bułeczki drożdżowe z cebulą. Są proste w przygotowaniu, pachnące, chrupiące i cieplutkie. Są różne przepisy na cebularze. Oryginalne są większe od moich i dodaje się do nich mak. Ja zrobiłam więcej mniejszych bułeczek i trochę zmieniłam oryginalną recepturę. Dodałam np ketchupu i ziół prowansalskich.

Na ciasto potrzebujemy: 

50 g świeżych drożdży
1 łyżka cukru
500 g mąki pszennej
1 szklanka ciepłego mleka
1 jajko
1 łyżeczka soli
60 g masła lub oleju

Na farsz:

3 duże cebule
Olej
Sól
Zioła prowansalskie
Pieprz
Ketchup lub koncentrat pomidorowy

Przygotowujemy rozczyn - drożdże łączymy z cukrem, niewielką ilością (1-2 łyżki) mąki i odrobiną mleka. Pozostawiamy 15 minut by drożdże zaczęły pracować (bąbelkować). Następnie do rozczynu dodajemy: mąkę, sól, rozpuszczone masło (przestudzone) lub olej, ciepłe mleko, rozmącone jajko. Dobrze wyrabiamy ciasto tak, by odchodziło od ręki. W razie potrzeby możemy posypać rękę mąką. Nie przesadźmy z mąką. Np ja najpierw dodałam do ciasta 400 g mąki, a potem w czasie wyrabiania dosypałam jeszcze 100 g, by ułatwić sobie wyrabianie. Ciasto w misce przykrywamy ściereczką i zostawiamy na godzinę do wyrośnięcia.
W międzyczasie przygotowujemy cebulę. Obieramy, kroimy w kostkę i smażymy doprawiając solą i ziołami prowansalskimi. Możemy dodać też trochę ketchupu. Ja smarowałam ketchupem bułeczki przed upieczeniem (mój mąż woli koncentrat).
Ciasto po wyrośnięciu podzieliłam na 20 części, uformowałam z nich placuszki. Rozłożyłam je na blasze, którą uprzednio nasmarowałam olejem. Połowę placuszków posmarowałam ketchupem, a połowę nie, bo tak miałam ochotę :)
Na wszystkie wyłożyłam przesmażoną cebulkę. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. W międzyczasie bułeczki jeszcze wyrastają. Cebularze pieczemy około 20-25 min na złoto. W czasie pieczenia się zrosną, ale wcale się tym nie przejmujemy :) Łatwo się potem oddzielają. Smacznego!
Oto ono, zdążyłam sfotografować, choć już zaczęły znikać :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz