niedziela, 30 grudnia 2012

Tiramisu - słodki kawowy puch

Tiramisu to włoska pychota. Nazwę dosłownie można przetłumaczyć na "poderwij mnie" i rzeczywiście to dobry pomysł na randkowy deser. W skład oryginalnego tiramisu wchodzą min. jajka, serek mascarpone, cukier i śmietana. Dlatego mimo, że tiramisu wydaje się lekkie jak chmurka to jest to bardzo wysokokaloryczny deser. Tiramisu stało się znane dopiero podczas drugiej wojny światowej, kiedy będący w niewoli włoscy żołnierze otrzymywali je w paczkach z domów rodzinnych. Mój deser jest trochę odchudzony, lżejszy, tańszy, prostszy, ale nie mniej smaczny. Zapewniam! Potrzebujemy:

2 paczki biszkoptów
Kawa rozpuszczalna
800 g serka zmielonego serka naturalnego
330 g śmietany 30%
Cukier puder
Kakao

Z moich składników wyszły mi dwa szklane naczynia tego wspaniałego deseru. Najpierw przygotujmy napar kawy, by zanurzać w nim nasze biszkopty. Nie namaczamy ich długo bo się rozpadną(są delikatne), robimy ro rach ciach, z jednej i drugiej strony i układamy na dnie oraz bokach naczynia. W międzyczasie miksujemy serek z cukrem pudrem i kawą rozpuszczalną.  Ja użyłam zwykłego serka, bo mascarpone jest ciężki, tłusty a co za tym idzie kaloryczny i tuczący. Dla porównania mój serek miał 100 kcal w 100 g a mascarpone aż 400 w 100 g, czyli 4 razy więcej. Czytajcie etykiety, żeby wasz ser nie miał zbyt długiej listy niepotrzebnych składników, bo w przypadku już zmielonych twarogów tak się często zdarza. W oddzielnym naczyniu miksujemy śmietanę 30% z cukrem pudrem, żeby jednak trochę tłustości ten nasz deser miał. Śmietana sprawi też, że tiramisu będzie delikatne a nie ciężkie jak sernik. Cukru i kawy dajemy do masy tyle ile lubimy, w między czasie smakujemy, co jest bardzo przyjemną czynnością. Serek łączymy ze śmietaną już nie miksując, ale delikatnie mieszając. Masę serkowo-śmietanową nakładamy na biszkopty, na nią możemy znowu ułożyć ciastka i ponownie masę. Całość posypujemy gorzkim kakao najlepiej przez drobne sitko. Smacznego!


1 komentarz:

  1. Też chcę ;)Ciekawy przepis ja robię nieco inaczej
    i z tych podłużnych biszkoptów, ale podoba mi się
    i Twoje, chętnie zjem ;D

    OdpowiedzUsuń