piątek, 2 października 2015

Keks tak jakby

Zaprezentuję dziś przepis na bardzo proste ciasto z bakaliami. Jest pyszne, słodkie, zdrowe (o ile ciasto może takie być) bo ma dużo suszonych owoców. Stwierdziłam, że następnym razem spróbuję dodać więcej bakalii. Do ciasta będziecie potrzebowali:

5 jaj
2 szklanki cukru
25 dag masła
1 szklanka cukru
Cukier waniliowy
30 dag bakalii
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Rum (ewentualnie) lub zapach rumowy

Ja skupiłam się na suszonych owocach i wcale nie dodałam orzechów, ale możecie to zrobić, posiekajcie je tylko.
Rodzynki, żurawinę, posiekane suszone śliwki i morele zalałam gorącą wodą ze sporą ilością rumu. Gdy owoce się moczyły ciepłe masło masło zmiksowałam z cukrem i cukrem waniliowym. Potem stopniowo dodawałam po jednym jajku cały czas miksując. Następnie dosypywałam po trochę mąkę, którą wcześniej wymieszałam z proszkiem.
Bakalie odcedźcie i osuszcie. Dodajcie do ciasta i wymieszajcie łyżką.
Ciasto wyłożyłam na papier do pieczenia. Piekłam w 180 stopniach przez około 1 godzinę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz